|
||
Sketchnoting – myślenie wizualne na lekcjach historii.
Przejście uczniów z pierwszego na drugi etap edukacyjny, wiąże się z
koniecznością przyswojenia nowych, obszernych treści nauczania. Uczniowie
mogę czuć dezorientacje, które wiadomości czy umiejętności są niezbędne,
aby w pełni opanować materiał. Największym wrogiem skutecznej nauki jest
zniechęcenie oraz brak motywacji do pracy. Tylko odpowiednio zmotywowany
i zaangażowany uczeń jest w stanie sporo zapamiętać z zajęć, w których
uczestniczy. Sketchnoting to innowacyjna metoda, dzięki której robienie
notatek stanie się prawdziwą przyjemnością. Technika ta, nie tylko pomaga
w ćwiczeniu pamięci, ale także rozwija wiele umiejetności i kompetencji.
Uczy krytycznego myślenia, pobudza kreatywność i porządkuję przkazaną
wiedzę. Poprzez wprowadzenie innowacji chcę pokazać naszym uczniom, jakie
kryteria spełnia dobra notatka. Początkowo zaroponuje uczniom gotowe
myślograficzne materiały - karty pracy, notatki z zajęć. Rysnotki mogą
również zastąpić klasyczne kartkówki, a nawet sprawdziany. W kolejnym
etapie włącze uczniów w proces tworzenia notatek graficznych, przedstawia
zasady tworzenia kart, pokażę jak należy dobrać i selekcjonować informacje
umieszczane na kartach Zajęcia prowadzi Pani Monika Mizerska |