W CZYM DZIAŁAMY    

MIEĆ CZAS DLA DZIECKA

- TO POCZĄTEK WSZELKIEGO WYCHOWANIA.

K. Hesselbacher

 

Szkoła, oprócz procesu edukacji, powinna dbać przede wszystkim
o wszechstronny rozwój osobowości ucznia, kształtować w nim takie cechy jak: otwartość, aktywność, kreatywność i zaangażowanie. Świetnym polem do realizacji tego zadania mogą być zajęcia pozalekcyjne, będące przedłużeniem procesu dydaktyczno-wychowawczego, a zarazem formą rozwijającą zainteresowania i uzdolnienia ucznia, a także organizującą kulturalny wypoczynek i rozrywkę.

Zajęcia pozalekcyjne spełniają trzy podstawowe funkcje:

  • kształcącą,

  • integrującą, 

  • rekreacyjno – rozrywkową.

Zajęcia cieszą się dużym powodzeniem wśród uczniów, często skuteczniej działają na młodzież niż zajęcia lekcyjne, dlatego należy podjąć wszelkie działania, by wzrosła ich efektywność.