<<
Wizyta w szkole partnerskiej na Cyprze
w ramach projektu Erasmus+
Za nami kolejne spotkanie uczniów i nauczycieli szkół partnerskich w
miedzynarodowym projekcie edukacyjnym ERASMUS+ pod hasłem: Brain-friedly
teaching and learning. Grupa 4 uczennic i 3 nauczycielek spędziła
tydzień w szkole partnerskiej w Larnace na Cyprze.
"Old traditional games vs. modern games" - to temat naszego trzeciego
spotkania projektowego, które odbyło się na Cyprze w składzie trzech
szkół partnerskich: Cypr, Polska i Włochy. Podczas pierwszego dnia
wizyty zwiedziliśmy szkołę, obserwowaliśmy fragmenty zajęć różnych
przedmiotów, poznaliśmy dyrekcję i innych nauczycieli, wzięliśmy udział w
uroczystym otwarciu mobilności, podczas którego uczniowie prezentowali
swoje pasje, talenty i zainteresowania oraz poznaliśmy tradycyjny
taniec cypryjski. Następnie uczniowie podzieleni na grupy wzięli udział
w kilku zabawach, które zaliczamy do grupy tradycyjnych gier mało
znanych w dzisiejszych czasach. Kolejny dzień poświęcony był prezentacjom
uczniów. Mieli oni szansę zaprezentować siebie, swoją szkołę i przedstawić
kilka zabaw z przeszłości. Następnie uczniowie wzięli udział w dyskusji
poświęconej starym i nowym grom. W drodze głosowania więcej głosów
sympatii uzyskały współczesne gry, jednak uczniowie uznali, że warto
poznać historię tych, w które bawili się ich rodzice i dziadkowie.
Podczas wizyty uczniowie wzięli udział w warsztatach językowych poznając
podstawy alfabetu greckiego, w lekcji na temat geografii kraju
goszczącego, w warsztatach języka angielskiego, zajęciach chemicznych,
informatycznych oraz kilku zabawach sportowych na świeżym powietrzu
(siatkówka plażowa). Ponadto, odbyły się warsztaty w oparciu o metodę
gamifikacji z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, odwiedziliśmy
ogród botaniczny biorąc udział w lekcji przyrody, żywa lekcja historii
odbyła się w starożytnych ruinach Pafos, a zajęcia z druku 3D odbyły
się w lokalnym domu kultury. Ciekawą atrakcją dla uczniów były
międzynarodowe rywalizacje w parku rozrywki, gdzie uczniowie rozwijali
umiejętności orientacji w terenie, posługiwali się kompasem oraz
wykonywali zadania bazujące na współpracy grupowej. Zakończenie wizyty
powiązane było z uroczystą kolacją i certyfikacją uczestników
mobilności. Odbyły się również dwa spotkania dla nauczycieli poświęcone
rozmowom i ustaleniom projektowym.
<<
|