|
ORGANIZACJA
PRACY
W KLASIE INTEGRACYJNEJ
-
Zajęcia
z klasą integracyjną prowadzi dwóch
pedagogów: nauczyciel
prowadzący (nauczyciel przedmiotu) i nauczyciel wspomagający.
-
Działania
nauczycieli w klasie integracyjnej są planowane wspólnie.
-
Dominującą
formą pracy w oddziale integracyjnym jest praca
indywidualna,
dlatego każdy uczeń – także zdrowy – osiąga w
zakresie swoich możliwości maksymalne wyniki.
-
W
przypadku pracy grupowej
nauczyciel dba o to, by w każdej grupie znajdowało się
dziecko niepełnosprawne. Niezgodna z ideą integracji jest
sytuacja, w której uczniowie niepełnosprawni stanowią
oddzielną grupę.
-
Zajęcia
dydaktyczne prowadzone są metodami
aktywizującymi
opartymi głównie na działaniu
i przeżywaniu.
-
Do
metod wspierających,
które wykorzystywane są w pracy terapeutycznej z uczniami o
specjalnych potrzebach edukacyjnych należą: kinezjologia
edukacyjna, metoda 18 struktur wyrazowych, metoda Z. Saduś,
metoda Dźwięków mowy.
Uczniowie
z klas integracyjnych uczestniczą
w zajęciach specjalistycznych z zakresu:
terapii
pedagogicznej:
korekcyjno-kompensacyjnych,
dydaktyczno-wyrównawczych
terapii
logopedycznej,
grupowych
zajęć profilaktyczno-wychowawczych
prowadzonych przez psychologa,
gimnastyki
korekcyjnej.
|