|
"Pozwól
dzieciom błądzić i radośnie dążyć do
poprawy"
J.
Korczak
Zajęcia
dydaktyczno-wyrównawcze
organizowane są dla uczniów klas IV - VI, którzy mają znaczne
trudności w opanowaniu materiału z zakresu określonych zajęć
edukacyjnych.
Cele
zajęć dydaktyczno-wyrównawczych:
-
wyrównywanie
braków w wiadomościach wynikających z deficytów
rozwojowych, zaniedbań rodzinnych, środowiskowych, słabszej
predyspozycji psychofizycznej i intelektualnej dziecka do nauki,
-
korygowanie
i wspomaganie tych procesów, od których zależy proces uczenia
się,
-
dostarczanie
dodatnich emocji w celu wzmocnienia aktywności i zachowań
zmierzających do osiągnięcia sukcesu
Zasady
prowadzenia zajęć dydaktyczno-wyrównawczych:
-
indywidualizowanie
(w miarę możliwości) pracy z każdym uczniem,
-
stawianie
zadań dostosowanych do możliwości ucznia i zapewnienie
warunków do poprawnego wykonywania ćwiczeń,
-
zapewnienie
warunków utrwalania prawidłowych umiejętności i
likwidowania niekorzystnych nawyków,
-
mobilizowanie
dziecka do wykonywania zadań poprzez stosowanie różnorodnych
form ćwiczeń.
|