|
||
"...mów
dziecku, że jest dobre, że potrafi ..."
Zajęcia kompensacyjno-korekcyjne swoją nazwę zawdzięczają głównym funkcjom jakie mają spełnić: kompensacji i korekcji. Mówiąc prościej ich celem jest usprawnianie zaburzonych funkcji (korekcja) i pobudzenie mechanizmów zastępowania słabiej funkcjonujących obszarów mózgu bardziej sprawnymi (kompensacja).
W naszej szkole w ramach zajęć korekcyjno-kompensacyjnych:
W czasie zajęć wykorzystywane są najnowsze metody wspomagania rozwoju psychofizycznego, poprawy efektywności przyswajania treści programowych, korygowania i kompensowania zaburzeń funkcji poznawczych. Prawidłowy przebieg terapii pedagogicznej uzależniony jest także od pracy rodziców z dzieckiem w domu W kontaktach z rodzicami omawiane są przyczyny trudności dziecka i podawane konkretne wskazówki oraz przykładowe ćwiczenia do pracy w domu. |